søndag den 4. januar 2009

Min nye space marine hær :)

Så er jeg begyndt på min nye hær, Drop Pod Space Marines. Det er mit lille sideprojekt ved siden af orkerne. Jeg altid gerne ville lave en Marine hær, men har haft det svært med at trække i power armour (Jokum kalder det marinemisundelse).

Jeg har endnu ikke navngivet mit chapter, men havde fra starten bestemt mig for det ikke skulle være et af de klassiske chapters, men et custom. Chapteret er bygget op over en Crimson Fist skabelon:

Chapter Master Pedro Kantor @ 175 Pts
Master of the Forge @ 100 Pts

9 Sternguard Veteran Squad @ 315 Pts: Combi-Meltagun (x4), 1 Sergeant (PF), Drop Pod
9 Sternguard Veteran Squad @ 315 Pts: Combi-Meltagun (x5), 1 Sergeant (PF), Drop Pod
5 Terminator Assault Squad @ 320 Pts: TH&SS (x5), 1 Sergeant TH&SS

9 Tactical Squad @ 205 Pts: Flamer, MultiMelta, 1 Sergeant (PW), Drop Pod
9 Tactical Squad @ 205 Pts: Flamer, MultiMelta, 1 Sergeant (PW), Drop Pod

Ironclad Dreadnought @ 185 Pts: Seismic Hammer, Melta Gun, Heavy Flamer, Drop Pod, Locator Beacon
Ironclad Dreadnought @ 185 Pts: Seismic Hammer, Melta Gun, Heavy Flamer, Drop Pod, Locator Beacon

Ideen er, at ramme fjenden og objektiver hårdt, cripple vitale transports eller troop choices og så ellers prøve at overleve.

Jeg har også bygget chapterets fluff op over drop pods, de er et lost crusade chapter, der langsomt har mistet alle deres moderne kampvogne osv. og nu klarer sig med drop pods og lignende fra deres cruisers. Dette går også igen i selve udseendet, hvor jeg har sigtet efter et klasssisk udseende, med bannere, romerske lauerbær osv.

Billederne i slideshowet er bl.a. fra det testslag jeg tog imod Rasmus hvor han stillede med både en Tau og en IG hær (2xwin til undertegnede...) ;) Rasmus kæmpede en brav kamp, men jeg var også ekstremt heldig (det følger åbenbart med Power Armour)...

/Christian

Ingen kommentarer:

Send en kommentar