søndag den 18. januar 2009

Battlereport Eldar vs. Space Marines (drop podders)

Så er der en ny battle report. Anders gik med til at møde mig igen, efter forrige nederlag. Det ser ud til at blive et rigtigt spændende slag... Anders har i den gad strammet sig an, brrr far seer council på jet bikes (hader hader hader dem!!).

Missionen bliver seize ground (1d3+2 objektiver og pitched battle) Jeg vinder terningeslag og giver Anders deployment.

Han deployer med 5 waveserpents i midten og to fire prisms på flankerne.


Jeg vælger at starte inde med mine assault terminators og 5 mands combat team med en multi melta på et af objektiverne, jeg dropper 2 ironclads på hver side af bygningen og 10 stern guard inde i selve bygningen, samtidig med jeg løber op bag objektivet med mine terminators (Fort McMarine) er skabt.


Anders gengælder ved at skyde 4 sternguard og rykke hans Farseers jet bikes (hader hader hader dem!) over imod mit enlige objektiv guardet af 5 små marines, han strejfer min ene dreadnought så den ikke kan skyde (med 3 brightlance skud tsk tsk...)


Jeg gengælder ved, at droppe 5 tacticals bag hans farseers og 10 sternguard mellem dem og hans objektiv, alt rapid firer på dem og slår meget tilfredstillende 3 warlocks ihjel. Samtidig rykker jeg begge min dreadnoughts ud af cover og løber med terminators frem imod ham, nu skal han trues på alle fronter. Jeg charger hans jetbike seers (begår selvmord...) med mine 5 tacticals, han slår 2 ihjel, men nærkampen er reddet af stubborn på min side... ummm smukt.


Fire Dragons disembarker med 7 meltas indenfor short range af den ene dreadnought. De udsletter den. Fire prism linker up med den anden fire prism og udsletter resten af den ene stern guard combat squad i bygningen. Den sidste dreadnought beskydes af 3 brightlances. Den mister sit skydevåben og bliver stunned.

Farseers wiper resten af den af tactical combat squad, de er i nærkmap med. Eldars har nu 3 kill points mod marines' 0.

Christian tur 3:


Rykker terminators op på objektivet og dropper den sidste pod som forsvar mod Anders farseers. De rammer intet i skydning og de 5 tacticals charger, 2 tacticals dør.

Anders kaster alt ind på at udslette mine sternguard og pedro på objektivet, jeg smider mig på jorden og får 2+ cover save (tech marinen har lige været og fixe bygningen op), efter 20 storm guardians, 4 kampvogne og blandede meltas og flamers har skudt er der Pedro og sternguard sergeanten tilbage, Anders charger med 20 Storm guardians, men Pedro og Sternguarden kæmper heroisk og slår dem tilbage.

Farseers er deadlocked i nærkamp med mine Marines

Tur 6, Terminators charger fleeing storm guards fra den anden nærkamp og kommer dermed op og conteste objektivet, Space Marines vinder (1 objektiv til SM, 1 contested, 1 clear)

2 kommentarer:

  1. Flot taktisk sejr. Lød da nærmest som om du var helt på røven Christian.

    SvarSlet
  2. Takker - jeg var også helt på røven, men lad være at sig noget til Anders ;)

    SvarSlet