søndag den 8. februar 2009

Trial Run II: Eldars (foot sloggers) vs. Podders

Så er den her endeligt, den rumorede battle rapport, mit første (og eneste) nederlag siden turnering d. 12 december. Og til alle dem der mumler om ytringsfrihed og censur i forhold til den sene publicering, kan jeg kun sige, at Kejseren ikke ser mildt på ytringsfrihed.
  • Mission: Seize ground
  • Type: Pitched battle
  • Steming: Fattet
Så er det tid til en rematch, denne gang er det søndag eftermiddag, tonen er seriøs. Jokum har været i seriøs armybuilder træningslejr, der er blevet mumlet, knurret og nu sidder jeg overfor resultatet, flere guardians, flere dire avengers og mange mange flere skud.

Jeg spiller selv med min trial liste fra sidste slag, if it ain't broken - dont fix it. Men nu med en fuldt malet tactical squad! - så jeg forventer klart bedre performance på mine ellers fuldstændigt latterlige power armour slag.

Deployment: Jokum laver et gunline fort, med lag af wraithguard, harlequins og dire avengers. Jeg deployer 5 termies og en librarian inde i en lille bygning i min deployment zone.
Tur 1: Jeg har givet Jokum første tur, han vælger at kaste fortune og bliver ellers stående i sit fort af eldars.

Jeg dropper 3 pods ned direkte foran hans hær, 2x stern guard og et hold tacticals på flanken, nu må det bære eller briste... Pedro kravler med sine Sternguard op i toppen af bygninen på bakken og squad nummer to rykker ind i stuen og giver firesupport, de fjerner derefter en Wraithlord med deres Hellfire ammunition, på flanken åbner mine tacticals ild i mod dire avengers og guard med en flamer og 4 bolters, det andet team napper 2 harlequins. Herefter fejler den tredje Sternguard squad deres designerede mål: Wraithlord nr. 2, suk... Turen slutter med en solid spray af storm bolters fra mine pods, imod harlequins.
Tur 2: Jokum er furious efter, at have mistet en wraithlord og rykker sine tropper aggresivt ud i for at bryde belejringen. Dark Reapers åbner ballet og laver intet mindre end 15 AP3 hits på mine kære små stern guards, 5 døde efter cover save, stakler... herefter åbner han ild med wraith guard... nedslagtningen fortsætter køligt 2 yderligere døde, 8 sternguard down ... suk, begynder at glæde mig til at slå på wraithguards med thunder hammers...

På flanken er jeg mere heldig, Dire Avengers snupper kun 1 tactical, og det samme for wraithlorden. Jokum fortsætter og skyder på mine sternguard i huset på bakken med guardians, 5 døde marines! WTF!!? Efterfølgende skyder Jokum på den drop pod Pedro kom i med hans Avatar, penetrated & destroyed, eksplosionen wiper heldigvis 4 guardians, men jeg er presset. Jokum slutter sin runde af med at assaulte 4 ydmyge tacticals med en wraithlord og resten af det andet tactical combat team med 5 harlies... 3 døde marines ekstra og nærkampen er slut... av av av... 13 Sternguard og 5 tacticals døde shit! Det er næsten 2/3 af min first wave.
Min tur: pyh.. slår reserves som det første, får 1 tactical pod ind, dropper den ved bygningen på bakken, samme sted som min hedengangne pod stod før, bakken har jeg allerede døbt Hamburger Hill, de ti tacticals løber ind i den blodindsmurte bygning og hævner promte deres faldne brødre ved at myrde 10 guardians. Jeg har også teleportet mine Assault Terminators frem til den midterste Sternguard pod (locator beacon - ingen scatter), hvorfra de stirrer wraithguards direkte i deres øjne, dvs. spirit stones... Pedro og venner i toppen af bygningen, med lidt hjælp fra de sidste to stern guard skyder 4 wraith guard, som forberedelse for det assault jeg allerede glæder mig som et lille barn til i næste runde.

Tur 3: Jokums tur: Rykker harlies over imod mine terminators, mærker en svag uro i maven (men no worries, de er jo terminators!, men hvorfor så urolig?). Dernæst går han raskt igang med skydning, Dark Reaper exarchen (eneste DR tilbage) starter og har åbenbart overdosed på combat drugs eller tror stadig det er second edition og sletter uden tøven 10 tacticals i stue etagen (WTF?!!??) - hvem sagde 2 templates, AP3, ingen coversave, reroll to wound beardiness? (han er nu altid nr. 1 på min targetlist i en marine hær.) Men hvorfor stoppe der? Med en mindre ild storm af wraith guard, harlequins og wraithlords wittler Jokum dernæst mine terminators ned til 1 model + min librarian.

Efterfølgende charger han mine termies med harlequins og podden på flanken med hans farseers, som han straks udsletter. Herefter udsletter han min termie sergeant (jeg brækker mig nu i lårtykke stråler i den spand jeg ellers havde stillet op til Jokum) - det er åbenbart ikke unaturligt at slå 4-5 1'ere for mig (ud af 15 wounds) når jeg slår termie armoursave....!!!

Min tur jeg dropper den sidste pods og mine assault marines defensivt (nu er det ikke tid til flere julelege, nu skal der leges gemme...) splitter tacticals i to combat teams og erobrer hurtigt de to bagerste objektiver, med et raskt lille "run" (2x6" sådan!).
Dernæst deep striker jeg mine jump packs ned bag podden på Hamburger Hill og stiller dem defensivt for at forsvare bygningen, men så de kan countercharge alle der prøver at tage objektivet. Skydning går ok, jeg fjerne en direavenger squad med Pedro og de to resterende sternguard, Avataren får et ondt ansigtsudtryk og kigger på de sternguard på jorden. Deres buddies i huset ser det og skifter straks til Hellfire ammo og fjerner den gnavne jernmand fra bordet (hvorfor bruge lascannons når man kan bruge bolters må være Sternguards motto)

Jokums tur: Han fleeter og charger min ene combat squad med hans harlies (ja hvorfor ikke?), bag ved rykker en wraithlord op for at give support (hvor mange eldars tror du der skal til for at fjerne 5 tacticals jokum?). Hans wraithguard omringer den pod, der contester begge objektiverne på Jokums halvdel, jeg kan gætte hvad der skal ske nu. Harlequins wiper mine tacticals og springer selvfølgelig 6" consolidate over imod mine eneste tilbageværende marines der betyder noget, Pedro og venner i huset på Hamburger Hill. Wraithguard sprænger podden og de to objektiver er nu Jokums, de sidste dire avengers sletter 3 af mine jumppacks, 2 tilbage.
Min tur, hmm desperate times call for desperate measures - jeg kan stadig vinde hvis jeg kan nå, at conteste jokums objektiver, da jeg stadig har 5 tacticals der holder et objektiv far far away, eneste problem er, at hvis jeg går direkte efter objektivet, så bliver jeg charget af harlequins i ryggen, så jeg må tage det i to tempi, jeg rykker mine sternguard og pedro ned på ground level, jeg charger 10 direavengers (der holder objektiv 2 for Jokum) med mine 2 jump packs. Og så lader jeg Pedro og venner åbne ild på harlequins med et selvtilfreds ansigtsudtryk, de er færdige nu... men terningerne hader mig..., 2 harlequins dør, resten løfter deres sværd og harlequins kiss i glædelig forventning om den sejr der venter.
Jeg kigger på bordet, eneste chance for sejr, er at klare harlequins i nærkamp i næste runde og slå 6" på consolidate og run.

Jeg kigger på Jokum og siger de tunge ord - "I quit!".

/Christian

1 kommentar:

  1. MOM dark reaper exarch, fed battle report, hamburger hill er helt klart det rigtige navn til den knold, mange af the emperors finest blev sendt imod lyset der.

    SvarSlet